Σάββατο 11 Αυγούστου 2007

Ξεκούραση ή «εργασία»;


Ο Σεπτέμβρης έρχεται!! Οι πρωτοετείς είναι έτοιμοι να πάρουν τις θέσεις τους. Πριν από λίγες μέρες, βρισκόμασταν μπροστά από τη γραμματεία μας. Μια αδύνατη κοπελίτσα, γεμάτη ενθουσιασμό μας κοιτά και μας λέει: «Κορίτσια, είστε φοιτήτριες του Μάρκετινγκ;» Μόλις δώσαμε καταφατική απάντηση ήρθε προς το μέρος μας και ένας κύριος γύρω στα 50. «Είμαι η Χαρά και από εδώ ο μπαμπάς μου. Θα δηλώσω το τμήμα σας και αν όλα πάνε καλά θα είμαι και εγώ εδώ φοιτήτρια από αυτό το χειμώνα». Όπως ήταν φυσικό, το πρώτο πράγμα που κάναμε ήταν να δώσουμε συγχαρητήρια στην κοπέλα. Όμως ξαφνικά ήρθε η ερώτηση του πατέρα της: «Τον τελευταίο καιρό ακούστηκαν πολλά για τα πανεπιστήμια και για τους αιώνιους φοιτητές. Εσείς, βρε κορίτσια, τι πιστεύετε είναι καλύτερα να βγάλεις τη σχολή στα 4 χρόνια ακριβώς, ή να παρατείνεις λίγο το χρόνο σπουδών σου προκειμένου να ζήσεις τη φοιτητική ζωή;»

Εκείνη η στιγμή ήταν καλύτερα να μην είχε έρθει! Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο αμήχανα νιώσαμε! Τι απάντηση να δώσεις; Αυτό που πιστεύεις ή αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα;; Για αυτό και εμείς το μόνο που κάναμε ήταν να του εκθέσουμε την πραγματικότητα.

Μόλις ξεκινά το εξάμηνο, οι αίθουσες είναι γεμάτες! Μετά όμως από την πρώτη βδομάδα μένουν δέκα, άντε το πολύ δεκαπέντε άτομα. Σαν να έπεσε περονόσπορος. Για πολλούς το να παρακολουθείς είναι άσκοπο. Πιστεύουν ότι είναι καλύτερα να διαβάσουν μόνοι τους, «και να καθυστερήσουμε ένα χρόνο, τι πειράζει; Ζούμε τη φοιτητική ζωή». Για άλλους είναι σημαντικό να τελειώσουν στα τέσσερα χρόνια και να ακολουθήσουν πιο γρήγορα τα όνειρα τους, «δε σημαίνει ότι παρακολουθώντας τα μαθήματα δε ζεις τη φοιτητική ζωή!»

Για εσάς ποιο είναι το νόημα του όρου φοιτητική ζωή; Με ποια από τις δύο ομάδες παιδιών συμφωνείτε;

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ennoeitai pos prepei na teleioseis sta 4 xronia kai ama mboreis kai oritera na 3emberdeveis me ta mathimata kai na piaseis kai kamia douleia mexri na erthei to xarti etsi gia na exeis embeiria kai na min xasomeras!

Ανώνυμος είπε...

Εγω με την σειρα μου εχω να πω, οτι την πραγματικη "Φοιτητικη ζωη" δεν εχουν ολοι την δυνατοτητα να την ζησουν. Οποτε αν μπορεις να συνδιασεις και διασκεδαση και σχολη τοτε αυτο ειναι το ιδανικο. Αλλα η φοιτητικη ζωη μπορει να ειναι και πολυ σκληρη για καποιους, που αναγκαζονται να δουλευουν για ενα καλυτερο μελλον που ισως τους εξασφαλησει το πανεπιστημιο. Οποτε η "φοιτητικη ζωη" δεν ειναι μονοδιαστατη αλλα ισως να εχει περισσοτερες απο μια ερμηνιες αναλογα πως το βλεπεις!

maryk-m5040047 είπε...

Εγω αυτην την φοιτητικη ζωη που λενε ολοι, γιατι δεν την εχω ζησει;ενταξει για να λεμε κ του στραβου το δικιο, εχω κανει κ εγω τις βολτες μου, με την γνωστη παλιοπαρεα, την ek & την ka! Αλλά τις τρελές εξόδους όχι. Κ φυσικά είμαι της άποψης ότι όλα πρέπει να γινονται με μέτρο. Παν μέτρον άριστον. Κάτι ήξεραν οι αρχαιοι ημων...Τα ονειρα μας προεχουν...

carpe diem είπε...

Όποιος μπορεί να τα συνδυάσει θα κάνει το βέλτιστο, αλλά δύσκολα γίνεται. Ναι μπορεί να τελειώσεις στα 4 και να έχεις περάσει καλά αλλά κάποια μαθήματα θα υπάρχουν λογικά ως χρωστούμενα και θα αγχώνουν.
Όμως μην συγχέουμε τους αιώνιους φοιτητές με αυτούς που απλά επιμήκυναν την διάρκεια σπουδών τους ένα εξάμηνο,μια εξεταστική ή ένα έτος. Στραβές ή/και λάθη γίνονται.
Άρα σε λογικά πλαίσια βιώνεται μια σούπερ φοιτητική ζώη με νορμάλ διάρκεια σπουδών!
Άλλωστε τα blogs, το internet είναι για να δίνουν ιδεές για διακοπές, βόλτες, συζητήσεις, παρεές και λύσεις στο κάθε τι, και όχι για να μας κρατάνε σπίτι! Θα το κάνουμε και αυτό αλλά όταν πρέπει, το κάναμε άλλωστε και στο σχολείο με τις απαιτητηκότατες πανελλήνιες. Για αυτό είναι το πανεπιστήμιο για να αναλαμβάνεις την ευθύνη των πράξεών σου και να επωμίζεσαι τις συνέπειες.
Φοιτητική ζωή είναι πχ. το erasmus αλλά και το couch-sefring που εσείς οι ίδιες αναφέρατε. Συμπέρασμα?

Remosaholic είπε...

για μένα φοιτητική ζωή= κόβω τον ομφάλιο λώρο από την οικογένεια μου,
παίρνω τη ζωή στα χέρια μου

Αυτό σημαίνει ότι βρίσκεσαι στο μεταβατικό στάδιο πριν δημιουργήσεις το "δικό σου σπιτικό" (και δεν εννοώ να παντρευτείς)

Είναι τότε που αρχίζεις να αντιμετωπίζεις προβλήματα μόνος σου,
είναι τότε που χαίρεσαι την ελευθερία σου,
είναι τότε που πρέπει να προγραμματίσεις τα έξοδά σου ώστε να καλύπτονται από το χαρτζιλίκι σου, ή να πιάσεις μια δουλειά
είναι τότε που γεύεσαι τα αποτελέσματα των επιλογών σου (είτε καλά είτε άσχημα)
είναι τότε που κι εσύ ο ίδιος ανακαλύπτεις τον εαυτό σου και τον κόσμο γύρω σου,
είναι τότε που αρχίζοθν οι βόλτες, τα ξενύχτια, οι εκδομο'ύλες με φίλους

Τώρα το αν τελειώσεις στην ώρα ή όχι , δεν είναι κάτι που μπορείς να ελέγξεις 100%. Το μόνο σίγουρο είναι ότι βρίσκεσαι μπροστά στις επιλογές σου, βάζεις τις προτεραιότητές σου.

Εγώ αυτό που θα πω είναι ότι είναι καλύτερα να μετανιώνεις για πράγματα που έκανες παρά για πράγματα που δεν έκανες....ότι σημαίνει αυτό για τον καθένα, αρκεί να σέβεσαι τις προσωπικές αξίες και αρχές σου αλλά και την ελευθερία του διπλανού σου